برگزاری جلسه بیست و نهم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها

۰۶ آذر ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۰۳۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۹
گزارش نهایی کارگروه‌های محیط زیست و کارگروه مدیریت ریسک و بیمه ارائه شد.
برگزاری جلسه بیست و نهم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها

بیست و نهمین جلسه هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با مدیریت دکتر نیلی احمدآبادی در تاریخ ۰۶/‏۰۹/‏۱۳۹۸‬ برگزار شد. در ابتدای جلسه دکتر استادتقی‌زاده، دبیر کارگروه امداد، نجات و سلامت به سوالات مطرح‌شده در جلسه قل پاسخ دادند. ایشان در ضمن اشاره به اینکه کمیته‌ای در وزارت بهداشت خسارات مالی بیماری‌ها در طول سیل را محاسبه می‌کند، در رابطه با محاسبه خسارت ناشی از تلف شدن کمک‌های اقتصادی توضیح دادند.
در قسمت دوم جلسه دکتر مکنون، رئیس کارگروه محیط زیست، گزارش نهایی کارگروه خودشان را ارائه کردند. ایشان طبیعت، رفاه اجتماعی، اقتصاد و زیرساخت‌ها را چهار لایه اصلی توسعه پایدار بیان کرده و در ادامه آثار مثبت و منفی سیل بر محیط زیست ایران را بیان کردند. ایشان در انتها درس‌آموخته‌های سیلاب برای مدیریت محیط زیست و اصلاحات لازم برای استفاده کشور از منابع آبی ناشی از سیل و بهبود کیفیت محیط زیست را ذکر کردند. در ادامه نیز اعضای حاضر در جلسه، سوالات خود را در این رابطه بیان کردند.
در قسمت سوم جلسه، دکتر ذوالفقاری، رئیس کارگروه مدیریت ریسک و بیمه، خلاصه گزارش نهایی این کارگروه را ارائه کردند. ایشان در خلال گزارششان اشاره کردند: رویکرد جامعه ما تاکنون بیشتر به مسائل زلزله بوده است. ایشان همچنین نبود وسیله‌ای برای تخمین خسارت و نقشه‌های خطر سیل را از دیگر ضعف‌های موجود در کشور دانستند.

 

 


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.