برگزاری جلسه بیست و ششم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها

۰۸ آبان ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۰۳۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۹
گزارشات کلیه کارگروه ها توسط کلیه اعضا هیات بررسی میشوند.
برگزاری جلسه بیست و ششم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها

بیست و ششمین جلسه هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با مدیریت دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها برگزار شد. در ابتدای این جلسه دکتر بنی هاشمی گزارشی از وضعیت گزارشات دریافتی از کارگروه ها ارائه کرده و به لزوم بررسی همپوشانی ها اشاره کردند. دکتر نیلی نیز در این راستا پیشنهاد دادند گزارشات هر کارگروه بوسیله کارگروه های دیگر بررسی و نقد شده و در نهایت محتوای آن مورد تأیید قرار گیرد.
در قسمت دوم این جلسه، دکتر شفاعی بجستان، رئیس کارگروه مهندسی رودخانه و سازه‌های هیدرولیکی، به سوالات مطرح شده در جلسه قبل پاسخ دادند. ایشان ضمن پاسخ به سوالات، به تجاوز عمده‌ای که به بستر رودخانه‌ها انجام شده اشاره کرده و این نکته را یکی از دلایل اصلی خسارت وارده دانستند. ایشان در ادامه همچنان به نقش مؤثر لایروبی رودخانه‌ها و تعیین بستر و حریم برای رودخانه‌ها جهت تخفیف خسارات، اشاره کردند.
در قسمت سوم جلسه، دکتر علیجانی، رئیس کارگروه اقلیم شناسی و هواشناسی، به سوالات مطرح شده در جلسه قبل پاسخ دادند. ایشان پس از ذکر کوتاه مدت بودن پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، فرمودند پیش بینی‌های بلند مدت دارای اعتبار کم و خطای بیشتری هستند و از این رو سازمان هواشناسی از پیش بینی‌های کوتاه مدت استفاده می‌کند. در ادامه دکتر مرید، رئیس کارگروه آموزش و منابع انسانی، به اهمیت ورود نظرات و یافته‌های هیأت جهت بررسی قانون مدیریت بحران اشاره کرده و دغدغه‌های این هیأت را عناوینی سازنده در این جهت دانستند.
در انتهای جلسه مقرر شد کارگروه‌ها خلاصه گزارش و گزارش پاسخ به سوالات رئیس جمهور را تا بیستم آبانماه تهیه و ارسال کنند. همچنین مقرر شد کارگروه‌ها نظرات خود را بر روی گزارشات سایر کارگروه‌ها در قالب فرمی که توسط دبیرخانه تهیه می‌شود، بررسی و ارسال کنند.

 


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.