برگزاری جلسه یازدهم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها

۰۵ تیر ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۸۹۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۸
اولین گزارش روایت سیل توسط کارگروه اقلیم‌شناسی و هواشناسی ارائه شد.
برگزاری جلسه یازدهم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها

جلسه یازدهم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با حضور دکتر نیلی احمدآبادی، ریاست هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها، در تاریخ ۰۵/‏۰۴/‏۱۳۹۸‬ برگزارشد. در ابتدای این جلسه دکتر نیلی به اهمیت و لزوم لحاظ نظرات متخصصین در گزارش خروجی هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها اشاره کردند. در ادامه این جلسه و به عنوان اولین کارگروه تخصصی هیأت، کارگروه اقلیم‌شناسی و هواشناسی به ارائه گزارش مرحله اول خود با موضوع روایت سیل پرداخت. در این گزارش که توسط دکتر مسعودی عضو کارگروه اقلیم‌شناسی و هواشناسی ارائه شد به تحلیل و مقایسه رخداد سیل سال جاری از بعد وضعیت بارش و الگوی وقوع آن با رخدادهای معمول کشور پرداخته شد. پس از گزارش ایشان، ارائه این کارگروه مورد بحث و بررسی اعضا قرارگرفته و اعضای این کارگروه به سوالات مطرح‌شده پاسخ‌دادند.
بخش دوم جلسه با حضور مهندس اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مهندس شجاعان مدیر سامانه سجاد از وزارت کشور برگزار شد. رئیس سازمان مدیریت بحران ابتدا توضیحاتی در مورد عملکرد این سازمان در مدیریت سیل سال جاری و محدودیت‌ها و مشکلات موجود در این مسیر ارائه داد. در ادامه مهندس شجاعان مشخصات سامانه سجاد و قابلیت‌ها و اطلاعات قابل برداشت از آن در مورد خسارات سیل جاری را تبیین نمودند.
در انتها مقرر شد دسترسی سامانه سجاد برای هیأت فراهم شود.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.