بازدید هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از پژوهشگاه فضایی ایران

۰۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۸۹۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۸
هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند.
بازدید هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از پژوهشگاه فضایی ایران

بنابر دعوت سازمان فضایی ایران، هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها در روز چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ بازدیدی از پژوهشگاه فضایی ایران داشتند. دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس هیأت، دکتر رحیمیان، قائم مقام هیأت و رؤسا و دبیران کارگروه‌های تخصصی کسب و کارها، کشاورزی و منابع طبیعی، اقلیم شناسی و هواشناسی، شهرسازی، معماری و میراث فرهنگی، هیدرولوژی و هواشناسی، مهندسی رودخانه و سازه‌های هیدرولیکی، زیرساخت‌ها، اقتصاد و بودجه، مدیریت ریسک و بیمه، اجتماعی، فرهنگی و رسانه و مدیریت بحران در این بازدید حضور داشتند.
در ابتدا دکتر صمیمی رئیس پژوهشگاه خوشامدگویی کرده و در ادامه دکتر براری رئیس سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات و توانمندی‌های سازمان فضایی توضیحاتی را ارائه دادند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به اهمیت استفاده از فناوری فضایی در مدیریت کلان کشور گفت: فناوری سنجش از دور می‌تواند خدمات شایانی را در حوزه‌های مختلف اعم از مدیریت بلایا، محیط زیست، انرژی، کشاورزی و… ارائه دهد که باعث ارتقا مدیریت بهینه در این حوزه‌ها خواهد شد. در ادامه گزارشی از بخش‌های مختلف فعالیت پژوهشگاه با تاکید بر اقدامات در سیل اخیر و ارزیابی خسارات حاصله توسط کارشناسان این مرکز ارائه شد.
دکتر محمود نیلی، رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب و رئیس دانشگاه تهران نیز در این نشست ضمن تبریک به سازمان و پژوهشگاه فضایی برای دستاوردهای ارزشمندی که داشته‌اند گفت: از سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی بسیار سپاسگزارم که جزو اولین نهادهایی بودند که برای همکاری با هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: در هیأت ویژه سیلاب ۱۶ کارگروه تشکیل شد که استفاده از تمام توان ملی و تجارب جهانی هدف این هیأت است و برای تشکیل آن یک شبکه متخصصین مرتبط با موضوع سیلاب را ایجاد کرده‌ایم و در اصل تشکیل این هیأت، خود یک نوآوری است.
رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب با اشاره به نقش مهم و اساسی سازمان و پژوهشگاه فضایی و اهمیت داده‌های ماهواره‌ای در حوزه سیلاب افزود: امیدوارم بتوانیم شیوه‌نامه‌ای برای تعامل هر چه بهتر و دریافت سریع و به موقع اطلاعات با سازمان و پژوهشگاه تدوین کنیم تا بتوان از این ظرفیت‌های ملی بطور کامل استفاده کرد.
در انتها اعضا هیأت سوالات و اطلاعات مدنظر خود از سازمان فضایی را طرح کردند و مقرر شد نمایندگانی از سازمان فضایی با کارگروه‌های مرتبط هیأت همکاری داشته باشند.
اعضا هیأت از نمایشگاه و فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران در انتها بازدید داشتند.


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.