برگزاری جلسه بیست و سوم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها

۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۹۶۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۹
گزارش کارگروه اقتصاد و بودجه ارائه شد.
برگزاری جلسه بیست و سوم هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها

جلسه بیست و سوم هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها با مدیریت دکتر نیلی احمدآبادی در تاریخ ۱۰/‏۰۷/‏۱۳۹۸‬ برگزار شد. در ابتدای این جلسه، دکتر بنی‌هاشمی، دبیر کارگروه تلفیق، گزارش خودشان را نسبت به بازخوردهای گزارش اول (روایت سیل) عنوان کردند. پس از ارائه ایشان، اعضای هیات نظرات خود را در این رابطه و زمان انتشار گزارش اعلام کردند.
در قسمت دوم جلسه، دکتر فاطمی رئیس کارگروه اقتصاد و بودجه گزارش این کارگروه را ارائه کردند. ایشان پس از ذکر چارچوب تبیین‌شده برای گزارش این کارگروه، نکاتی مرتبط با ضعف‌های گزارشات ملی در رابطه با ارزیابی خسارت را عنوان کردند. ایشان در انتها و به عنوان جمع‌بندی به لزوم تعریف شاخص تاب‌آوری در ایران اشاره کردند. پس از ارائه ایشان، اعضای حاضر در جلسه سوالات خود را در رابطه با ارائه کارگروه اقتصاد و بودجه مطرح کردند.
در قسمت بعدی نیز دکتر ثقفیان، رئیس کارگروه هیدرولوژی و منابع آب، نقطه نظرات این کارگروه را در ارتباط با مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری در ارتباط با تهیه نقشه پهنه‌بندی سیل، مطرح کردند. ایشان فرمودند در صورتی که هیات درخواست ورود به مصوبات این شورا را داشته باشد، بایستی از همکاران کارگروه مدیریت ریسک و بیمه نیز استفاده شود.
پس از ارائه دکتر ثقفیان و بررسی موضوع توسط اعضای حاضر در جلسه، دکتر عزیزی رئیس کارگروه شهرسازی، معماری و میراث فرهنگی، درس‌آموخته‌ها و راهبردهای پیشنهادی این کارگروه را در صحن هیات ارائه کردند.
در انتها نیز ضمن تصویب جمع‌بندی روایت سیل تا هفته آتی، مقرر شد کارگروه‌ها تا بیستم مهرماه گزارشات نهایی خود را ارسال کنند. با پیشنهاد برخی از کارگروه‌ها نیز مصوب شد کارگروه حقوقی قوانین تصویب‌شده بعد از سیلاب در این زمینه را مورد رصد و ارزیابی قرار دهد. همچنین مقرر شد گزارش نهایی با حضور خبرنگاران و روسای کارگروه‌ها ارائه شود.

 


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.